BERCO – wiodący producent podwozi gąsienicowych w Europie i na świece. Doceniany przede wszystkim przez użytkowników spycharek gdzie jakość a nie niska cena są głównym czynnikiem jaki wybiera użytkownik. Produkcja BERCO odbywa się w zakładzie w Copparo na północy Włoch a nie w Azji, jak u większości innych producentów i dystrybutorów.
Marka BERCO cieszy się powszechnym zaufaniem a wyższa cena w porównaniu do innych producentów zawsze idzie w parze w wyższą jakością i dłuższym okresem użytkowania.
Alternatywą dla klientów, którzy cenią sobie niższą cenę ale i też odpowiednią jakość jest produkcja KTR. Podwozia tej firmy z Korei cieszą się dużą popularnością wśród użytkowników spycharek i koparek, gdzie trwałość podwozia jest na odpowiednim poziomie przy zachowaniu atrakcyjnych cen.
Gąsienice stalowe
Gąsienice gumowe
Łańcuch gąsienicy
Główna część podwozia w połączeniu z płytami stanowi gąsienicę. Łańcuch – główny element podwozia – składa się z ogniw, tulei i sworzni sprasowanych ze sobą. W zależności od typu maszyny – spycharki lub koparki – może być olejowany (smarowany )lub suchy.
Płyta (stopa) gąsienicy
Stopa gąsienicy połączona z łańcuchem za pomocą czterech śrub może występować w różnych szerokościach w zależności od warunków gruntowych. Jeśli podłoże jest grząskie stosuje się płyty szersze aby powierzchnia nacisku byłą jak najmniejsza. W przypadku twardych nawierzchni płyty powinny być węższe.
W koparkach płyty mają przeważnie trzy ostrogi ( żebra ), natomiast w spycharkach przeważnie jedną.
Koło napędowe (gwiazda, koło segmentowe)
Koło napędowe przenosi napęd na gąsienice. W koparkach koła występują w całości natomiast w spycharkach składają się z segmentów.
Rolka jezdna
Rolki jezdne służą do utrzymania trakcji i toczenia się po łańcuchu. W koparkach są z jedną krawędzią natomiast w spycharkach stosuje się zamiennie rolki jedno krawędziowe i dwu krawędziowe.
Rolka podtrzymująca
Rolki podtrzymujące (górne) utrzymują gąsienicę w stabilności i ułatwiają jej trakcję.
Koło napinające
Koło napinające ma na celu utrzymywanie gąsienicy w odpowiednim naprężeniu oraz utrzymuje tor trakcji .