ALLU to opłacalna i bardziej efektywna praca
Filozofia ALLU opiera się na rozwijaniu zarówno coraz bardziej wydajnych, jak i przyjaznych środowisku metod pracy, mając świadomość, że zostaną one wykorzystane tylko jeśli będą przynosiły realne zyski. Dlatego też ALLU oferuje pełny asortyment akcesoriów używanych przez tak podstawowe maszyny jak koparki, ładowarki kołowe, traktory, miniładowarki typu skid. Kosztowne maszyny specjalistyczne, takie jak przesiewacze lub kruszarki stacjonarne mogą być zastąpione urządzeniami ALLU.
Stabilizacja gruntu
Systemy Stabilizacji gruntu ALLU toruje drogę do miejsc niedostępnych dla człowieka
Masowa stabilizacja gleby to szybki i przyjazny środowisku sposób wzmocnienia i utwardzenia miękkiej gleby występującej między innymi na obszarach bagiennych, jak również przetwarzania gleby zanieczyszczonej. Firma ALLU uczestniczyła w rozwoju tej metody, dzięki czemu była w stanie stworzyć nowoczesny i kompletny sprzęt do masowej stabilizacji gruntu.

głowica mieszająca 1,5m/szer. PMX
silniki hydrauliczne
ramię głowicy PMX max 5+2m
System kontroli i monitoringu DAC2
podajnik ciśnieniowy PF 7+7
zbiorniki na spoiwo 7m3
samojezdny, gąsienicowy
System Stabilizacji gruntu ALLU składa się z trzech urządzeń. Podajnik ciśnieniowy rozdziela i podaje spoiwo do mieszarki przymocowanej do koparki, która miesza spoiwo z glebą, czyniąc ją twardszą i mocniejszą. ALLU DAC, czyli System Gromadzenia Danych kontroluje i mierzy wszystkie funkcje podajnika, jak również zapisuje wszystkie dane podczas procesu stabilizacji umożliwiając tym samym transfer danych do innych komputerów, w celu kontroli jakości.
Do najpopularniejszych projektów, podczas których przeprowadzana jest masowa stabilizacja należą roboty drogowe i stawianie fundamentów pod budynki.
Budowa autostrady na obszarach bagiennych na Florydzie w USA
Na plac budowy na Florydzie dostarczono dwa kompletne Systemy Stabilizacyjne ALLU. Urządzenia ustawiono na terenach podmokłych w Key Largo, gdzie istniejąca dwupasmowa autostrada poszerzana była do czteropasmowej. Ziemia na miejscu budowy była wyjątkowo mokra, zawierała torf oraz mnóstwo roślin. Jedynymi mieszkańcami tego terenu są krokodyle. Prace na tym obszarze (wzdłuż Autostrady nr 1 w Key Largo) były wyjątkowo trudne, ponieważ jedna z części nowej autostrady przebiega nad oceanem.
Początkowo klient przetestował urządzenia na obszarze 7x7m, na bagnach głębokich na prawie 4m. Testy wypadły pozytywnie ponieważ osiągnięto docelową wytrzymałość podłoża. Teren budowy miał 14,5 km długości, 11m szerokości, a głębokość, na której przeprowadzono stabilizację gleby to około 5,5m. Aby osiągnąć żądaną stabilność gleby, jako spoiwo klient zastosował cement oraz żużel. Uzyskana wytrzymałość gleby to 6 psi (funtów na cal kwadratowy).
Sposób ten zastępuje kosztowną metodę polegającą na wymianie starej gleby na nową, oszczędzając tym samym pieniądze, czas i środowisko naturalne. Aby jak najszybciej zakończyć projekt, przedsiębiorca pracował 24 godziny na dobę, 6 dni w tygodniu.